Akreditacija visokoškolskih ustanova​

AkreDoc podržava proces pripreme kompletne dokumentacije za akreditaciju fakulteta, univerziteta, visokih škola i akademija strukovnih studija. Na osnovu evidentiranih podataka o ustanovi, AkreDoc programski generiše dokumentaciju koja je u skladu sa propisanim standardima i uputstvima za akreditaciju visokoškolskih ustanova. Generisana dokumentacija je hiperlinkovana sa svim potrebnim  prilozima za akreditaciju visokoškolskih ustanova.

DOKUMENTACIJA ZA AKREDITACIJU VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA

AkreDoc omogućava unos i održavanje:

  • sistematizacije radnih mesta potrebne za evidenciju rasporeda na radna mesta nastavnog i nenastavnog osoblja u ustanovi;
  • užih naučnih oblasti potrebnih za evidenciju izbora u zvanja, akademske karijere i mentorstva doktorata;
  • predmetnih aktivnosti u skladu sa internim pravilnicima o načinu ocenjivanja studenata u ustanovi;
  • objekata, zgrada i prostorija koje se koriste za izvođenje nastave;
  • organizacionih jedinica ustanove (departmani, katedre, instituti, centri, biblioteke, stručne službe, itd.) odnosno formiranje organizacione strukture ustanove;
  • organa i tela ustanove (npr. Naučno nastavno veće, Odbor za kvalitet, Savet ustanove) i njihovog saziva.
  • svih opštih akata ustanove, poput Statuta, dodataka diplomi, rešenja o prihvatanju studijskih programa, itd.
  • naučnoistraživačkog i umetničkoistraživačkog rada kroz listu projekata, listu učesnika na projektima, zbirnog pregleda rezultata produkcije, liste ustanova u zemlji i svetu sa kojima ustanova sarađuje kao i zbirni pregled odbranjenih teza i publikacija u ustanovi;
  • opisa standarda za akreditaciju visokoškolske ustanove;
  • liste stručnih saradnika koji učestvuju u realizaciji labiratorijskih vežbi;
  • statističkih podataka o napredovanju studenata na ustanovi
  • naučnoistraživačkog i umetničkoistraživačkog rada kroz listu projekata, listu učesnika na projektima, zbirnog pregleda rezultata produkcije, liste ustanova u zemlji i svetu sa kojima ustanova sarađuje kao i zbirni pregled odbranjenih teza i publikacija u ustanovi;

Pored podataka potrebnih za generisanje dokumentacije, podržan je unos i održavanje svih priloga propisanih u standardima za akreditaciju visokoškolskih ustanova.

AkreDoc omogućava generisanje dokumentacije za akreditaciju ustanove sa hiperlinkovim prilozima ali  i različitih izveštaja na nivou ustanove kao što su: knjiga nastavnika, knjiga saradnika  ili knjiga predmeta.

DOKUMENTACIJA ZA AKREDITACIJU USTANOVE SA HIPERLINKOVANIM PRILOZIMA

Na osnovu evidentiranih podataka o ustanovi i opštih akata ustanove, AkreDoc generiše dokumentaciju za akreditaciju visokoškolske ustanove sa hiperlinkovanim prilozima. Generisana dokumentacija je u skladu sa propisanim standardima i uputstvima za akreditaciju. Evidentirani podaci podležu programskoj kontroli parametara ustanove čime se osigurava kvalitet generisane dokumentacije.

KNJIGA NASTAVNIKA I KNJIGA SARADNIKA VISOKOŠKOLSKE USTANOVE

Visokoškolska ustanova u obavezi je da na svom sajtu javno objavi naučne, umetničke i stručne kvalifikacije nastavnika i zaduženje u nastavi , odnosno Knjigu nastavnika. AkreDoc programski generiše Knjigu nastavnika ustanove u formatu koji je propisan standardima za akreditaciju i sadrži pregled akademske karijere nastavnika, spisak predmeta za koje je nastavnik akreditovan, reprezentativne reference nastavnika i zbirne podatke naučne, odnosno umetničke i stručne aktivnosti nastavnika.

KNJIGA PREDMETA VISOKOŠKOLSKE USTANOVE

Visokoškolska ustanova u obavezi je da na svom sajtu javno objavi specifikaciju nastavnih predmeta, odnosno Knjigu predmeta. AkreDoc programski generiše Knjigu predmeta ustanove u formatu koji je propisan standardima za akreditaciju i sadrži pregled izvođača nastave na predmetu, broja časova aktivne nastave, obrazovne ciljeve, ishode obrazovanja, sadržaj i strukturu predmeta, metod izvođenja nastave, način formiranja ocene i preporučenu literaturu.

KONTROLA PARAMETARA USTANOVE

AkreDoc implementira kontrole parametara u skladu sa važećim standardima, uputstvima i normativima i vrši programske provere dokumentacije za akreditaciju visokoškolske ustanove.

Za visokoškolsku ustanovu, aplikacija kontroliše oko 40 različitih parametara kao što su:

  • tekstovi opisa standarda;
  • postojanje odgovarajučih priloga;
  • priprema i realizacija naučnoistraživačke i umetničke, stručne i druge vrste projekata;
  • rezultati naučnoistraživačkog, umetničkog i stručnog rada ustanove;
  • postojanje odgovarajuće skenirane dokumentacije za nastavno i nenastavno osoblje;
  • postojanje poreskih prijava za nastavno i nenastavno osoblje;
  • odgovarajući prostor i tehnička oprema za savremeno izvođenje nastave u skladu sa potrebama studijskih programa ustanove
  • postojanje odbora za kvalitet.

KONTROLA PARAMETARA PREMA STANDARDIMA ZA AKREDITACIJU

Programska kontrola parametara je u skladu sa propisanim normativima i usklađena je sa važećim standardima za akreditaciju. Pojedinačne provere parametara referenciraju odgovarajuće normative u okviru standarda za akreditaciju visokoškolskih ustanova.

VISOK NIVO KVALITETA GENERISANE DOKUMENTACIJE

Programska kontrola parametara na jednostavan način otkriva eventualne nedostatke u evidentiranim podacima o ustanovi, što obezbeđuje visok nivo kvaliteta generisane dokumentacije i usklađenost parametara ustanove sa propisanim normativima.